تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/08/20 - 15:35
کد خبر: 375775

ثبت برند تجاری| راهنمای هزینه و نحوه ثبت برند

به این موضوع توجه داشته باشید که قبل از آن که برای ثبت برند خود اقدام کنید، باید در ابتدا مدارک مورد نیاز برای این کار را جمع آوری کنید، این کار باعث می شود که زمان کمتری از شما گرفته شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» این روزها فعالیت‌های اقتصادی مانند گذشته نیست و تفاوت های بسیاری داشته است. یکی از مهم ‌ترین تفاوت هایی که ایجاد شده است، را می‌توان وجود برند های مختلفی دانست که در بازار با آن‌ ها مواجه شده ایم، اما این سوال برای بسیاری از ما پیش می‌ آید که ثبت برند چه اهمیت و ضرورتی دارد؟ و چرا اصلاً باید هم‌ چین کاری را انجام دهیم، به همین دلیل قصد داریم در ادامه این موضوع را بررسی کنیم.

ثبت برند تجاری| راهنمای هزینه و نحوه ثبت برند

ثبت برند تجاری

در ابتدا باید به این موضوع بپردازیم که ثبت برند تجاری به چه معنی است، به این موضوع مهم توجه داشته باشید که ثبت یک برند به این معنی است که آن برند به نام شما در اداره ثبت مشخص شده باشد. این کار مزیت های بسیاری را برای شما به دنبال خواهد داشت که در ادامه این مزیت ها را بیان می کنیم.

ثبت برند تجاری : اگر صاحب یک کسب و کار هستید یا به تازگی قرار است صاحب کسب و کاری شوید، حتما تا به حال ثبت برند شرکت به گوشتان خورده است و به همین دلیل نیاز به آموزش ثبت برند و لوگو و اطلاع از هزینه ها داشته باشید.برند در واقع هویت شغلی شما را نشان می دهد که اخذ آن برای کسب و کارها اهمیت بسیار بالایی دارد. مانند دیگر کارهایی که انجام آن ها به طی کردن روال اداری مربوط است، ثبت برند هم فراز و نشیب های زیادی دارد.

در ابتدا باید به این موضوع بپردازیم که ثبت یک برند به چه معنی است، به این موضوع مهم توجه داشته باشید که ثبت یک برند به این معنی است که آن برند به نام شما در اداره ثبت مشخص شده باشد. این کار مزیت های بسیاری را برای شما به دنبال خواهد داشت که در ادامه این مزیت ها را بیان می کنیم.

لازم به ذکر است که برای قانونی انجام دادن بسیاری از کارها به یک برند، نیاز دارید و در صورتی که برند خود را ثبت نکرده باشید، هر کسی (حتی رقیب شما) هم می تواند از آن برند به نفع خود استفاده کند و این موضع به هیچ عنوان، برای هیچ کسی خوشایند نخواهد بود.

چرا باید برند داشته باشیم؟

به این موضوع توجه کنید که یک برند در واقع نام شما در بازار کار است. یعنی شما برای فروش یک محصولی خاص یا ارائه خدماتی خاص به یک نام نیاز دارید و در غیر این صورت در بازار کار هیچ جایگاهی ندارید و این موضوع هم طبیعی است.

به عنوان مثال تصور کنید که شما محصول خاصی را تولید می کنید، اولین فاکتوری که برای ارائه آن به بازار باید داشته باشید، یک نام مناسب است، در غیر این صورت امکان شناخته شدن برای شما وجود ندارد. به همین دلیل داشتن یک برند یا علاکت تجاری باعث می شود که شما در بازار کسب و کار بهتر شناخته شوید و این موضوع اهمیت بالایی دارد.

ثبت برند تجاری| راهنمای هزینه و نحوه ثبت برند

نحوه ثبت برند

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که برای قانونی بودن کارها باید برند خود را به ثبت برسانید، اما توجه داشته باشید که این کار غیر این قانونی بودن دلایل دیگری را هم دارد که در ادامه این دلایل را بررسی خواهیم کرد.

توجه داشته باشید که در صورتی ثبت یک برند دیگر هیچ کس به غیر از مالک آن برند، اجازه استفاده از آن را برند را نخواهد داشت و این کار باعث می شود که مزیت های این نام و علامت تجاری فقط برای خود شما باشد. به این موضوع توجه داشته باشید که در غیر این صورت هر کسی می تواند از نام تجاری شما استفاده کند و این اصلا خوب نیست.

برای آن که اهمیت این موضوع را به طور کامل متوجه شوید، یک مثال در رابطه با نحوه ثبت برند ذکر خواهیم کرد. تصور کنید که شما محصولات لبنی خاصی را به بازار ارائه می دهید و محصولات شما علاوه بر کیفیت بالا، قیمت مناسبی هم دارند. همین موارد در کنار هم باعث می شود که مشتری ها به سمت استفاده از محصولات شما جذب شوند.

مسلما هر چه تعداد مشتری های شما بیشتر باشد، در نهایت سودی هم که عاید شما خواهد شد، بیشتر است. همین موضوع باعث می شود که رقیب ها به دنبال راهی باشند تا سود بیشتر را نصیب خود کنند. در این حالت اگر برند شما به ثبت نرسیده باشد، رقبا به سادگی می توانند برند را به نام خودشان به ثبت برسانند.

در این حالت همه زحماتی که شما برای سود آوری و کسب درآمد انجام داده اید، در یک چشک به زدن نابود می شود و متاسفانه برای پیگیری آن هم از طریق قانونی راه حلی برای شما وجود نخواهد داشت، زیرا کار غیر قانونی انجام نشده است. با توجه به این مثال به سادگی می توان به اهمیت ثبت برند پی برد.

راهنمای ثبت برند

قبل از آن که برای ثبت برند اقدام کنید، باید در رابطه با برند ها اطلاعاتی داشته باشید. به همین دلیل باید بگوییم که به طور کلی برندها دو نوع دارند. برند برند با مالکیت شخص حقیقی و برند با مالکیت شخص حقوقی، لازم به ذکر است که برن با مالکیت حقیقی یعنی یک شخص مالک آن برند باشد و برند با مالکیت شخص حقوقی یعنی یک شرکت مالکیت برند را داشته باشد.

به این موضوع توجه داشته باشید که مدارک مورد نیاز برای ثبت برندهای حقیقی و حقوقی با یکدیگر تفاوت دارند و به همین دلیل قبل از آن که برای ثبت و مراحل آن اقدام کنید، باید در رابطه با این موضوع (با توجه به کسب و کار خود) تصمیم درستی بگیرید و این موضوع اهمیت زیادی دارد، پس راهنمای ثبت برند را در نظر بگیرید و طبق این موارد عمل کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند حقیقی

  • از کارت ملی و شناسنامه فرد کپی بگیرید.
  • از دفتر خانه اسناد رسمی گواهی امضا بگیرید.
  • در حوزه فعالیت خود، باید مجوزهای لازم را کسب کنید.
  • در صورتی که قصد دارید، برند لاتین یا بین المللی داشته باشید، کارت بازرگانی هم الزامی است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند حقوقی

  • مدارک شناسایی مدیر عامل را ارائه دهید.
  • روزنامه آگهی تاسیس شرکت را ارائه دهید.
  • در صورت لایتن بودن برند شما، کارت بازرگانی هم الزامی است.
  • اگر یک وکیل مراحل ثبت را برای شما انجام می دهد، ارائه وکالتنامه را فراموش نکنید.

به این موضوع توجه داشته باشید که قبل از آن که برای ثبت برند خود اقدام کنید، باید در ابتدا مدارک مورد نیاز برای این کار را جمع آوری کنید، این کار باعث می شود که زمان کمتری از شما گرفته شود.

همانطور که گفتیم برای ثبت یک برند شخصی (شخص حقیقی) به مجوز نیاز دارد، اگر در رابطه با مجوزهای لازم برای این کار اطلاعی ندارید، با کارشناس های مجرب ثبتی ما تماس بگیرید، کارشناس های ما به طور کامل و به صورت رایگان شما را راهنمایی می کنند، تا در رابطه با این موضوع مشکلی برای شما وجود نداشته باشد.

ثبت برند تجاری| راهنمای هزینه و نحوه ثبت برند

هزینه ثبت برند

بسیاری از ما قبل از آن که برای یک کار خاص اقدام کنیم، به دنبال این هستیم که در رابطه با هزینه های انجام آن کار اطلاعاتی را به دست آوریم. برای ثبت برند هم دقیقا همین موضوع وجود دارد و بسیاری از متقاضیان ثبت یک برند به دنبال این هستند که در رابطه با هزینه های این کار اطلاعاتی را به دست آورند.

توجه داشته باشید که هزینه ثبت برند متناسب با تعداد طبقات آن متغییر است، البته توجه کنید که هزینه ثبت هر طبقه برای برندهای شخصی  برند های شرکتی هم با یکدیگر تفاوت دارند. به این ترتیب باید بگوییم که نمی توانیم هزینه ثبت یک برند را به طور دقیق بیان کنیم.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای ثبت یک برند هم باید در روزنامه آگهی منتشر کنید و این آگهی هم برای شما هزینه ای را به دنبال دارد. هزینه آگهی روزنامه هم با توجه به فاکتورهای متعددی مشخص می شود، این هزینه از 154 هزار تومان شروع شده و افزایش پیدا می کند.

در نهایت به شما توصیه می کنیم که اگر قصد ثبت برند با ثبتینو را دارید، این کار را به کسی بسپارید که در آن مهارت، تخصص و البته تجربه کافی را دارد. موسسه ثبتینو به آدرس وب سایت www.sabtino.com سابقه درخشانی در این زمینه دارد، پیشنهاد می کنیم که وقت را هدر ندهید و همین الآن با کارشناس های مجرب ما تماس بگیرید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top